måndag, september 05, 2005

Moddaproblem. Finlandssvensk. Tankar.

kopierat från X3M.

Igen kommer en fin modda uppgift i huvudet som ni nu får ta och medverka i (eller någo)

Moddaläraren blev helt galen på oss idag. Vi e en lite för pratglad klass, eller många är det. Jag är inte det. Jag finns mera i den där andra ändan, asså den som försöker undvika och säga någo och sitter helt tyst...nästan iaf.

Måst säga att jag gillar henne, moddaläraren då. Ingen annan i klassen gör det...tror jag...

Så det var lite prat på timmen när läraren skulle läsa någo från en tidning (hbl tror jag det var) så sa hon nog en gång att vi skulle vara tysta, men förstås lyssna int några på henne, så hon blev sur och satte ihop tidningen och stormade ut ur rummet. Alla bara stirra efter henne. Efter en stund kom hon tillbaka och fortsatte med en annan sak, struntade helt i att läsa ur tidningen. Igen samma sak(ingen lyssna), så hon tog sina saker och sa att ses imorron. Tio minuter före timmens slut, inte för att jag klagar men ändå. Hon har inge tålamod, vilket man ju borde ha som lärare.

Asså uppgiften.

Om jag säger FINLANDSSVENSK. Vad kommer ni och tänka på? Tell me!

- Humör: karkkiätande
- Musik: Lalalaa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar