söndag, juli 15, 2007

Harry Potter and the Order Of The Phoenix(SPOILER)

Igår var jag på bio och såg den nyaste Harry Potter filmen. Jag var väldigt förväntansfull och ville verkligen se denna film eftersom boken är definitivt en av mina favoriter ur serien.

Efter filmen var jag alldeles paff och försökte komma på vad som riktigt hänt. Det var så mycket som fattades och så mycket som tagits bort ur den.
  1. Hela början var alldeles fel. Stör mig på det. (dessutom eftersom jag igår läste bokens börja så)
  2. Snapes värsta minne var about 20 sekunder långt och var gjort på helt fel sätt. Man hann ju inte alls se Marodörerna alls. Och alla underbara repliker ur den scenen i boken var borta! NEJ! *gråta*
  3. Harry ser sin far vara en idiot mobbare och struntar i det helt och hållet? Inget prat med Sirius och Remus om det?
  4. Inget besök på Sankt Mungos? Inget godispapper.
  5. Malfoy hade about 2 repliker i hela filmen!
  6. Slutet! Sirius dör och efter en tid är Harry helt okej med det. Han beter sig helt vanligt. Ingen angst över huvudtaget. WHAT?!


Jag är säker på att det ännu finns en hel del annat som fattas.

Men jag måste säga att Luna, Tonks och Bellatrix var underbara! Perfekta helt enkelt!



Och Harrys "wet" fick salen att brista ut i skratt. Älskar den repliken så mycket!

Lunarstorm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar